Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
L’Arxiu Històric cedeix material per a una exposició sobre l’obra de l’arquitecte Bonet Castellana a Buenos Aires
La galeria Bisman dedica la seva primera exposició sobre clàssics del Moviment Modern a l’edifici Casa de Estudios para Artistas, que hostatja el seu local. L’exposició ha estat possible en bona part al material de l’Arxiu Històric del COAC, que custodia el fons Bonet Castellana. En total, s’han cedit 10 plànols, 13 fotografies així com documentació escrita, bàsicament càlculs d’estructura. L’exposició ‘Usted està aquí. Casa de estudios para artistas: un manifiesto iberoamericano’ estarà oberta al públic del 10 de desembre al 24 de febrer.
L’arquitecte Antonio Bonet Castellana (Barcelona, 1913-1989) després de formar-se en l’estudi de Josep Lluís Sert i Josep Torres Clavé i d’abeurar en les idees del GATCPAC, es dirigeix a París on col·labora en la construcció de l’històric Pavelló de la República Espanyola de 1937, on Pablo Picasso presenta “El Guernica” per a alertar contra la barbàrie i el terror de la guerra. Treballant en l’estudi de Le Corbusier trava amistat amb els argentins Jorge Ferrari Hardoy i Juan Kurchan els qui l’entusiasmen amb traslladar-se a Buenos Aires per a projectar i construir la seva primera obra al costat de Ricardo Vera Barros i Abel López: la Casa d’estudis per a artistes, edifici que ràpidament es convertiria en un estendard, un veritable manifest iberoamericà.
L’edifici va entrar en servei el 1939 i és un dels més característics de tot el Moviment Modern, set apartaments per artistes ubicats a la cantonada entre els carrers Suipacha i Paraguay de la capital argentina, que constitueixen tot un manifest: espais a doble alçada gairebé sense compartimentar, agradables i amplis, amb unes bones zones de relació perquè els artistes es trobessin i treballessin junts en un esperit semblant al del GATCPAC.